Księgowanie wyciągu bankowego
Dokumenty księgowe są dostępne w widoku Księgowość->Dokumenty. Aby dodać nowy dokument należy kliknąć na opcję Nowy.
![epkzp-dokumenty](https://casco.pl/wp-content/uploads/2021/02/epkzp-dokumenty.jpg)
Okno dokumentu w górnej cześci zawiera nagłówek dokumentu z polami edycyjnymi, a pod nim tabelę z pozycjami dokumentu. Pod pozycjami znajdują się pola umożliwiające edycję wartości podświetlonej pozycji.
![epkzp-dokumenty-okno](https://casco.pl/wp-content/uploads/2021/02/epkzp-dokumenty-okno.jpg)
W nagłówku dokumentu należy określić Datę, wybrać Grupę dokumentu WB, a w polu Opis najlepiej podać numer wyciągu bankowego, który księgujemy. Po wypełnieniu należy wybrać Zapisz.
Aby dodać pierwszą pozycję dokumentu, należy wybrać Nowy i w zależności od księgowanej operacji wybrać właściwe konta (po stronie WN i MA) oraz kwotę. Jeśli operacja dotyczy pracownika, to musimy wskazać go w polu Pracownik.
Przykład ze spłatą własną za ratę pożyczki (zostały wypełnione pola: Pracownik, KontoWN, KontoMa, Kwota i Opis). Aby wskazać pracownika należy kliknąć na […] w prawej części pola. Pole z pożyczką aplikacja uzupełnia automatycznie.
![epkzp-dokumenty-splata-raty](https://casco.pl/wp-content/uploads/2021/02/epkzp-dokumenty-splata-raty-1.jpg)
Przykład z wpłatą własną składki wkładów. Nalezy podać Pracownika, KontoWN 131, KontoMA (fundusz oszczędnościowy – czyli wkładów, domyślnie konto 800), Kwotę i Opis.
![epkzp-dokumenty-wyplata-wklady](https://casco.pl/wp-content/uploads/2021/02/epkzp-dokumenty-wyplata-wklady.jpg)
Przykład wypłaty pożyczki. Przy koncie WN pojawi się dodatkowe pole. Przy wypłacie pożyczki uzupełniającej należy wskazać odpowiednią wartość.
![epkzp-dokumenty-wyplata-pozyczki](https://casco.pl/wp-content/uploads/2021/02/epkzp-dokumenty-wyplata-pozyczki.jpg)
Przykład księgowania przekazania środków za listę potrąceń przez zakład pracy. Należy wskazać Jednostkę, Konto WN 131, Konto MA (rozrachunki z zakładem pracy), podać Kwotę i Opis.
![epkzp-dokumenty-lista-potracen](https://casco.pl/wp-content/uploads/2021/02/epkzp-dokumenty-lista-potracen.jpg)
Uwaga
Po wypełnieniu każdej z pozycji należy wybrać Zapisz, a aby dodać kolejną pozycję Nowy.
Po wprowadzeniu wszystkich pozycji można wyjść za pomocą opcji Powrót do listy lub poprzez kliknięcie Księgowość->Dokumenty (lub inny widok).