Przenoszenie pracownika do Archiwum
Kartoteka archiwum zawiera listę osób, które zostały skreślone z listy członków kasy. Program umożliwia dzięki niej dostęp do informacji o tym kiedy dana osoba została skreślona z listy jej członków oraz danych historycznych byłych pracowników.
Uwaga
Do archiwum można przenieść tylko i wyłącznie osoby które rozliczyły się z KZP. Muszą mieć zerowe salda pożyczek oraz wkładów.
Wiedząc, że pracownik rezygnuje z członkostwa w KZP musimy zadbać o to, aby nie ujęto go na liście potrąceń. Powinniśmy więc ustawić w jego kartotece Datę skreślenia lub zaznaczyć w polu Uwzględnij na liście potrąceń na NIE.
Jeśli pracownik posiada niespłaconą pożyczkę to należy dodać dokument PK z przeksięgowaniem wkładów. Można to wykonać ręcznie (dodając dokument w Księgowość->Dokumenty) lub za pomocą opcji Zaksięguj->Przeksięgowanie wkładów (w widoku Osoby->Pracownicy).
Pojawi się okno, w którym należy określić datę przeksięgowania, wskazać pożyczkę i kwotę.
Po zatwierdzeniu w dokumentach księgowych pojawi się nowy dokument spłacający całkowicie lub częściowo pożyczkę wkładami.
Jeśli pracownik po przeksiegowaniu posiada wkłady to KZP musi mu je zwrócić w formie przelewu lub gotówką (jeśli KZP prowadzi kasę gotówkową). W aplikacji można dodać przelew do realizacji z kwotą wkładów w widoku Osoby->Przelewy za pomocą opcji Nowy.
Po dodaniu wszystkich przelewów (mogą tego dnia np. być realizowane przelewy pożyczek) należy wyeksportować je wszystkie razem do pliku Elixir za pomocą opcji Eksport do banku->Wszystkie niewysłane.
Po wprowadzaniu w księgowości dokumentu WB z wycofaniem wkładów salda pracownika będą zerowe i będzie można go przenieść do archiwum.
Dodanie osoby do Archiwum dostępne jest z poziomu widoku Pracowników za pomocą opcji Przenieś do archiwum. Przy przenoszeniu należy określić datę przeniesienia oraz przyczynę. Dzięki tej informacji program wylicza dane statystyczne na raporcie „Statystyczne sprawozdanie PKZP – zakończenie roku„.