Księgowanie wyciągu bankowego
Dokumenty księgowe są dostępne w widoku Księgowość->Dokumenty. Aby dodać nowy dokument należy kliknąć opcję Nowy.
![pkzp-ksiegowosc-dokumenty-nowy](https://casco.pl/wp-content/uploads/2021/02/pkzp-ksiegowosc-dokumenty-nowy.jpg)
Okno dokumentu w górnej części zawiera nagłówek dokumentu z polami edycyjnymi, a pod nim tabelę z pozycjami dokumentu. Pod pozycjami znajdują się pola umożliwiające edycję wartości podświetlonej pozycji.
![pkzp-ksiegowosc-dokumenty-nglowek](https://casco.pl/wp-content/uploads/2021/02/pkzp-ksiegowosc-dokumenty-nglowek.jpg)
W nagłówku dokumentu należy określić Datę, wybrać Grupę dokumentu WB, a w polu Opis najelpiej podać numer wyciągu bankowego, który księgujemy. Po wypełnieniu należy wybrać Zapisz.
Aby dodać pierwszą pozycję dokumentu należy wybrać Nowy i w zależności od księgowanej operacji wybrać właściwe konta (po stronie WN i MA) oraz kwotę. Jeśli operacja dotyczy pracownika to musimy wskazać go w polu Pracownik.
Przykład ze spłatą własną za ratę pożyczki (zostały wypełnione pola: Pracownik, KontoWN, KontoMa, Kwota i Opis). Aby wskazać pracownika należy kliknąć na […] w prawej części pola. Pole z pożyczką aplikacja uzupełnia automatycznie.
![pkzp-ksiegowosc-dokumenty-pozycja](https://casco.pl/wp-content/uploads/2021/02/pkzp-ksiegowosc-dokumenty-pozycja.jpg)
Przykład z wpłatą własną składki wkładów. Należy podać Pracownika, KontoWN 131, KontoMA (fundusz oszczędnościowy – czyli wkładów, domyślnie konto 800), Kwotę i Opis.
Przykład wypłaty pożyczki. Przy koncie WN pojawi się dodatkowe pole. Przy wypłacie pożyczki uzupełniającej należy wskazać odpowiednią wartość.
![pkzp-ksiegowosc-dokumenty-wyplata-pozyczki](https://casco.pl/wp-content/uploads/2021/02/pkzp-ksiegowosc-dokumenty-wyplata-pozyczki.jpg)
Przykład księgowania przekazania środków za listę potrąceń przez zakład pracy. Należy wskazać Jednostkę, Konto WN 131, Konto MA (rozrachunki z zakładem pracy), podać Kwotę i Opis.
![pkzp-ksiegowosc-dokumenty-lista-potracen](https://casco.pl/wp-content/uploads/2021/02/pkzp-ksiegowosc-dokumenty-lista-potracen.jpg)
Uwaga
Po wypełnieniu każdej z pozycji należy wybrać Zapisz, a aby dodać kolejną pozycję Nowy.
Po wprowadzeniu wszystkich pozycji można wyjść za pomocą opcji Powrót do listy lub poprzez kliknięcie Księgowość->Dokumenty (lub inny widok).