Przenoszenie pracownika do Archiwum
Kartoteka archiwum zawiera listę osób, które zostały skreślone z listy członków kasy. Program umożliwia dzięki niej dostęp do informacji o tym kiedy dana osoba została skreślona z listy jej członków oraz danych historycznych byłych pracowników.
Uwaga
Do archiwum można przenieść tylko i wyłącznie osoby, które rozliczyły się z KZP. Muszą mieć zerowe salda pożyczek oraz wkładów.
Wiedząc, że pracownik rezygnuje z członkostwa w KZP musimy zadbać o to aby nie ujęto go na liście potrąceń. Powinniśmy więc ustawić w jego kartotece Datę skreślenia lub zaznaczyć w polu Uwzględnij na liście potrąceń na NIE.
Jeśli pracownik posiada niespłaconą pożyczkę to należy dodać dokument PK z przeksięgowaniem wkładów. Można to wykonać ręcznie (dodając dokument w Księgowość->Dokumenty) lub za pomocą opcji Zaksięguj->Przeksięgowanie wkładów (w widoku Osoby->Pracownicy).
Pojawi się okno w którym należy określić datę przeksięgowania, wskazać pożyczkę i kwotę.
Po zatwierdzeniu w dokumentach księgowych pojawi się nowy dokument spłacający całkowicie lub częściowo pożyczkę wkładami.
Jeśli pracownik po przeksiegowaniu posiada wkłady to KZP musi mu je zwrócić w formie przelewu lub gotówką (jeśli KZP prowadzi kasę gotówkową). W aplikacji można więc dodać przelew do realizacji z kwotą wkładów,
Po wprowadzaniu w księgowości dokumentu WB z wycofaniem wkładów salda pracownika będą zerowe i będzie można go przenieść do archiwum.
Dodanie osoby do Archiwum dostępne jest z poziomu widoku Pracowników za pomocą opcji Przenieś do archiwum. Przy przenoszeniu należy określić datę przeniesienia oraz przyczynę. Dzięki tej informacji program wylicza dane statystyczne na raporcie „Statystyczne sprawozdanie PKZP – zakończenie roku„.