Dodawanie pracownika
Lista pracowników (członków KZP) dostępna jest w widoku Osoby->Pracownicy. Po wybraniu przycisku Nowy, znajdującego się w górnym menu, otworzy się formularz, gdzie należy uzupełnić dane członka kasy.
Dane pracownika można zapisać, jeżeli będą wypełnione pola obligatoryjne, oznaczone pogrubioną czcionką, są nimi zawsze: Imię, Nazwisko i Płeć. Dodatkowo mogą być nimi również Numer ewidencyjny, PESEL, Jednostka i Dział, uzależniane jest to od zaznaczony parametrów.
W górnej części okna znajdują się podstawowe dane pracownika. Istotnymi polami są:
- data zapisu do KZP – data zapisu do KZP – data przystąpienia do KZP, jest widoczna na wniosku o przystąpienie, jest brana pod uwagę przy wyliczaniu stażu przynależności do KZP,
- data skreślenia– data umożliwia oznaczenie pracownika, który został skreślony bez przenoszenia do archiwum (można dokończyć np. jego rozliczenie, nie jest on uwzględniany na liście potrąceń, po rozliczeniu należy taką osobę ostatecznie przenieść do archiwum z tą samą datą co „Data skreślenia” – tą datę sugeruje przy przenoszeniu aplikacja),
- kwota wkładów (składka) – comiesięczna składka potrącana pracownikowi z wypłaty na fundusz oszczędnościowo-pożyczkowy (w Ustawieniach->Parametry za pomocą parametru Możliwość określania procentowej wartości wkładów można włączyć określanie wkładów procentowo),
- kwota wpisowego – kwota jaka zostanie jednorazowo potrącona pracownikowi we wskazanym miesiącu obok pola kwoty wpisowego (w Ustawieniach->Parametry za pomocą parametru Możliwość określania procentowej wartości wpisowego można włączyć określanie wpisowego procentowo),
- wpisowe – data – ma wpływ na to czy na liście potrąceń program uwzględni potrącenie wpisowego (musi być zgodność miesiąca i roku z listą potrąceń),
- dodatkowe potrącenia 1/2 – kwota potrącana jednorazowo lub co miesiąc (wpływ mają ustawienia w parametrach),
- emeryt – czy pracownik jest emerytem (domyślna wartość: nie),
- uwzględniaj na liście potrąceń – czy program będzie uwzględniać pracownika na liście potrąceń (domyślna wartość: tak),
- Email – adres e-mail pracownika, na który będzie mógł otrzymać potwierdzenie salda, adres ten jest również wykorzystywany przy resetowaniu hasła (w sytuacji, gdy pracownik nie może się zalogować na swoje konto).
Wymienione powyżej kwoty wpisowe, wkłady, dodatkowe potrącenia są brane później do listy potrąceń.
Pole Forma powiadamiania pozwala określić, czy pracownik chce otrzymywać np. potwierdzenie salda na e-mail czy też tylko w formie wydrukowanej.
Po dodaniu pracownika system tworzy automatycznie konto użytkownika, które domyślnie po utworzeniu jest nieaktywne. Aktywowanie konta jest możliwe, jeśli zostanie podany adres e-mail pracownika, za pomocą przycisku „Aktywuj konto pracownika” w oknie danych pracownika. Dopiero po aktywowaniu konta pracownik będzie mógł zalogować się do panelu pracownika, gdzie może sprawdzić swoje pożyczki, zgromadzone wkłady i wysyłać wnioski.
Po wypełnieniu kartoteki należy wybrać opcję Zapisz lub Zapisz i zamknij (powoduje zapisanie i przejście do listy pracowników).